6 ok, amiért megéri munkáltatókként, hogy visszajelezzünk a jelöltnek

Az elmúlt 22 évben, amióta közelről foglalkozom a toborzás-kiválasztással, számtalanszor találkozom szembe azzal a jelölt oldalról érkező jelenséggel, miszerint a cégek egy része – mert természetesen vannak, akik nem ezt teszik – nem jelez vissza a jelentkezőknek, akik beküldik az önéletrajzukat. Ez tudom, hogy érzékeny téma….de vágjunk bele.

Bevallom, jómagam régebben szintén nem voltam ebben erős, de ma már nagyobb hangsúlyt fordítok rá, hiszen sokszor megtapasztaltam ennek negatív következményeit.

A magyarázkodást elkerülve nézzük meg azokat a lehetséges okokat, amiért nem történnek meg az álláspályázatra való visszajelzések:

  • Nagy az időnyomás a HR-esen (legtöbbször tegnapra kell az új munkatárs), és sokszor a legkisebb munkát tologatjuk, míg végül „elsodorják az események”.
  • Örülünk, ha megvan az ideális ember és a vele való törődés is sok feladatot igényel.
  • Sokáig gondolkodunk egy jelöltön, akit „talonba” teszünk és így a többi jelöltnek való visszajelzést kicsit elsodorja az élet.
  • Sokszor a HR is vár az adott területi egység vezetőjére, annak döntésére.
  • Mivel a jelöltek egy jó része nem szól, hogy elhelyezkedett, illetve szó nélkül lelép a munkahelyről (!!!), így ez egyfajta revans is lehet…de a legtöbbször az derül ki, hogy egyik oldalról sem annak megy vissza, akinek szánjuk…
  • Előfordul, hogy a cégek csak a potenciális jelöltekkel foglalkoznak… hallottam egyszer egy cégvezetőt, aki ezt mondta ezzel a témával kapcsolatban: „hogyha nem jelzek vissza, akkor gondolhatná, hogy nem felel meg.” Ez mindenesetre nem túl humánus megközelítés.

A fentiekhez hozzátartozik, hogy a visszajelzések jöhetnek egy 10 fős cégtől is, ahol egy ember többféle munkakörrel foglalkozik, így ezért kihívás ezzel is törődni, illetve több ezer fős cégektől is, bár ezeknek
legnagyobb százalékánál automatizálva van a toborzás, így az első visszajelzés is. A jelöltek sokszor mindkét féléhez pályáznak, így nagyon eltérő tapasztalataik lehetnek.

Bármekkora cégnél is dolgozunk, ahol vagy van HR osztály vagy nincs, mégis nagyon ajánlott visszajeleznünk a jelölteknek.

Nézzük meg tehát azt a 6 okot, amiért megéri visszajeleznünk:

1. Jó lesz a munkavállalói élmény

Ez azért fontos, mert már a toborzás során megkezdődik az integráció és a megtartás folyamata, mely közben tanúsított viselkedés- és bánásmódok mind hatással vannak a jelöltre és annak érzéseire. Fontos, hogy a munkavállalói lojalitás/elköteleződés első köveit a toborzási folyamat során tesszük le.

2. Fontos a hitelességünk

Ha már eldöntjük, hogy felveszünk egy kollégát egy pozícióba, akkor vegyük is azt komolyan és ha nem is azonnal, de belátható időn belül jelezzünk vissza neki.

3. Ha nem tesszük meg, akkor tovább mélyíthetjük a szakadékot a munkavállalói és a munkáltatói oldalon

Ha mi is így bánunk velük, akkor ők is így bánnak velünk. Ezt a trendet szerencsés lenne megállítani. Éppen elég ítélet, előítélet, bántódás és sértődöttség van a munkaerőpiacon.

4. Erősítjük a munkáltatói brandet

Mivel napról napra nagyobb a verseny a jelöltekért, ezért mindenképpen pozitív üzenete van annak, hogyha időben korrekt visszajelzést adunk, nem is beszélve arról, hogy valódi versenyelőnyt szerezhetünk a többi munkáltatóval szemben.

5. Később is számíthatunk a jelöltre, így sokkal hatékonyabb lesz a toborzás

Ha egy nemleges, de korrekt visszajelzést adunk, akkor egy másik pozíció kapcsán való újabb megkeresésünkkor sokkal szívesebben jön hozzánk a jelölt.

6. Együttműködőbb lesz a jelölt is

Ha a folyamat során érzi a jelölt, hogy valóban várjuk őt és folyamatosan törődünk vele azzal, hogy tájékoztatjuk, ő is sokkal együttműködőbb lesz.

Gondoljuk végig a fentieket, és szánjunk több időt a visszajelzésre, hiszen nekünk is megéri!

Legyünk tudatos foglalkoztatók!

Jelentkezzen
ingyenes
konzultációra!​

Jelentkezés

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

További bejegyzések